🔱

بعد از ورود امریکا به منطقه به صورت نظامی در سال ۲۰۰۳ و تقویت نیروی هوایی حاضر در منطقه بسیاری از تحلیل گران معتقد بودند قدرت برتر هوایی امریکا می تواند بسیار به قدرت هوایی ایران اسیب بزند و این موجب پیروزی و نبرد هوایی امریکایی ها باشد. تقویت سیستم پدافندی و شکل گیری پدافند یک پارچه در این زمینه قابل تحلیل است . خرید اس ۳۰۰ و طراح باور ۳۱۳ هم قرار است به کمک سیستم پدافنی ایران بیاید . 

👈شکل گیری سیستم یک پارچه موشک زمین به زمین و نقطه زن کشور و تلاش سازمان جهاد خودکفایی نیروهای مسلح تا حد زیادی عامل بازدارندگی کشور در برابر تهدید خارجی را بالا برد اما بروز رسانی راهبردهای نوین اهمیت بالایی در سطح نیروهای مسلح دارد. در کنار این وقایع اخیر منطقه موجب تشکیل راهبرد های جدید مبارزاتی است که قدرت نبرد را از هوا تامین میکند. ضعف و فرسودگی ناوگان هوایی کشورمان و راه اندازی خط تولید آذرخش، صاعقه هرچند در راستای حمایت از وضعیت هوایی کشورمان است اما قادر به دفع هر نوع تهدید جدید نیست. بر همین اساس قدرت پهباد به عنوان سلاح جدید دستور کار نیروهای مسلح قرار گرفت که چند خصوصیت دارد:

🔹۱.پهباد هم سیستم هدایت پذیری ان قدرت مانور بالاتری دارد وهم هرینه نگهداری، اورهال و استفاده اش در سازمان رزم قابل مقایسه با هواپیمای جنگی نیست. چنین موضوعی با ایجاد خط تولید و تکیثر بالای این ابزار نظامی قدرت دیوانه کننده ای نبرد را به نهادهای بکارگیر میدهد. در واقع پهباد هم ارزان است و هم تعداد بالایش صحنه نبرد را تقویت میکند. همانطور که قایق های تندروی سپاه میدان خلیج فارس را تغییر داده است. 

🔹۲.پهباد صرفا یک وسیله شناسایی رزمی نیست.کارکردهای صلح امیز نیز دارند. اما در نبرهای اتی هوایی تجهیز این پهبادها با حجم بالای تولید به موشک های هوا به هوای پیشرفته قدرت هوایی ایران را به بالاترین سطح خود میرساند. تصور کنید صد پهباد با موشک ضد جنگنده در برابر یک هدف پروازی چه قدرت مانوری به متخاصم میدهد؟

🔹۳.محیط اطرافمان پر است از تهدیدات زمینی. تجهیز پهباد به موشک های تولید شده و انباشت شده زیاد و حتی نسل های قدیمی کشورمان که قابلیت نصب با اندک تغیراتی بر روی پهباد را دارد و تغییر سر جنگی ان به سر جنگی هدایت شونده این قدرت اتش را به کشورمان میدهد که فراتر از مرزها عملیات موشکی خود را اجرا کند. پهباد انتحاری برد بلند و پهباد رزمی ضد کشتی های دریایی و تجهیز ان به موشک ویکتوری و خلیج فارس نوع هوا رزمش، می توان مرگ اور باشد برای هر متجاوزی و مهمتر از ان غیر تصور در مسایل جنگی!

👈نسل جدید قدرت دفاعی کشورمان هنوز مانده تا شناسایی شود. از سوی دیگر قدرت نبرد با تروریست ها و سوتی پرواز های زیاد هواپیماها و جایگزینی پهباد به جای ان یکی دیگر از چرایی روی اوردن جمهوری اسلامی ایران به پهباد است.

👈باید منتظر ماند دید بجز شاهد ۱۲۹ قرار است چه پهباد جدیدی رونمایی شد. حتما پهباد جدید قالب جدیدی از مهندسی معکوس ار کیو ۱۸۰ است که چند وقت پیش فرماندهان غیور کشورمان وعده داده بودند. این یعنی بزرگترین  و اخرین تکنولوژی جهان به راحتی در اختیار سربازان انقلاب اسلامی...