این جا محلی برای بلند فریاد کشیدن است

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

جاده شمالُ عشقِ!

اصلا آدم که میاد شمال روحش شاد میشه! انصافا جاده شمالُ عشق! کی میگه نیست! اما متاسفم برای جاده ای که داره ساخت و ساز کنارش بیداد میکنه و این فضای بکر و زیبای الهی از بین می رود. باید برایش فکری کرد. این همه رستوران تو جاده با قیمت های گزافه و اعدادی که شمال شهر تهران هم پیدا نمیشه! یکم برنامه ریزی میخواهد

داشتم میومدم واقعا از آمل به این طرف لذت بردم! شنیدم منطقه ای هست در اطراف آمل که جای بسیار زیبایی است  و کوهنوردها برای استراحت آنجا ایست می کنند . دلم خواست برای نوشتن کتاب حتما آنجا ایست کنم و صبر کنم و لذت ببرم. اما حیف که جاده میخواند مرا!

وقتی از تهران خارج شدم انگاه دنیا بهم داده شد. خدارا شکر میکنم جایی هست گاهی تفکر کنم. واقعا مازندران بهشت ایران است و برای این بهشت باید شکر کرد.

خدایا شکرت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
یک نویسنده مسلمان

سختٍ اثاث کشی، سخت!

کلا اثاث کشی خیلی سخته! تا جایی که باید گفت نصف وسایل خونه را باید در اثاث کشی بریزی دور و جدید بخری تا خودش نابود نشه!

معمولا هر دو سه اثاث کشی یعنی هر دو سه سال جبرا وسایل را باید عوض کنی چون  دیگر کارایی ندارد. اساسا این نوع انتقال وسایل هم برای خودش جای تامل دارد. سالهاست که در کشور ما دیگر مرسوم نیست افراد فامیل را جمع کنند و انتقال بار و اثاث بدهند بلکه با یک تماس تمام کارها هماهنگ! چیزی که برام جالب است اینکه! چطور می شود قانون حمل و نقل را گسترده تر کرد و برای این مسئله هم پیشبینی شود.

اکثر افرادی که وسایل را جابه جا میکنند و به بار بر معروفند، بیمه نیستند! خوب چرا نبایستی قوانین کارگری این هارا تحت بیمه ببرد و گروه های صنفی شرکت هارا مجبور کنند خدمات بیمه ای به کارگران خود بدهد. البته باید توجه کرد این ضعف در کارفرمایان است . آنها فکر میکنند که می توانند با سود بیشتر زندگی کنند اما نمی دانند با این کارشان ظلمی به این کارگرها می کنند. حقا و انصافا این کارگرها زحمت میکشند و خسه می شوند. بعضی از اینها با قد و قامت کوچکشان چیزی را بلند میکنند که پنج تا ورزشکارهم نمی تواند لحظه ای از جا بردارتش!

واقعا باید رسیدگی شود!

از بزرگترین معضلات اثاث کشی، انتقال حشرات خانه ی قبلی به خانه جدید است. به ویژه اینکه در بین این حشرات سوسک باشد!بله حتما پس از هر اثاث کشی یک دور سم پاشی نیاز است. البته باید تصور کنیم که خونه جدید فاقد سوسک و یا حشرات دیگر است در چنین شرایطی یکبار سم پاشی برای مدتی کفایت میکند.

یکی دیگر از مشکلات اثاث کشی اینکه نباید دیوار راه پله خونه جدید نابود شه! به ویژه اینکه خونه جدید تازه ساخت و نوساز باشه و صاحبخونه هم موقع اثاث کشی در منزل باشه! به عبارت دیگر فجیع ترین زمان اثاث کشی همین حمل و نقل در راه پله با حفظ شرایط بالاست!

حالا اثاث کشی تمام میشه! همه میروند! شام و ناهار های چند روز اینده هم خودش مصیبتی است! به ویژه اینکه اگر بدونی باید وسایل خونه را جابه جا کنی ی فصل امتحانات باشه!

در کل اثاث کشی در ایران سختٍ سخت!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
یک نویسنده مسلمان

صدایی برای داد زدن

سلام؛

باید داد زد، گاهی انسان ها اینقدر پست می شوند که حتی شانیت بحث کردن ندارد. انسان های زیادی هستند که قادرند فکر کنند. اما از همه اینها بعضی ها این قدرت را استفاده میکند. حرف مفت زدن زمان بر نیست و زیاد کسی را اذیت نمیکند. آنچه موجب اذیت افراد می شود این است یک تعداد نفر عالم را از بوی بد خودشان پر کرده اند حالا ژست روشنفگرانه میگردشون و داد و فریاد میکنند! آخه آدم بوق چرا یکم فکر نمیکنی! چرا احساس میکنی آدم بایستی با تو هم دهن و جواب بشه!

حقیقتا آدم قرآن را که میبیند متوجه میشه چه عظمتی دارد. سلام کردن را بایستی اینجا استفاده کرد. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
یک نویسنده مسلمان